Corporate Design - symbolen för ett starkt varumärke
Politiker talar gärna om dukade bord, men i affärslivet är det daglig konkurrens som gäller. Här serveras sällan gratisluncher. Att få en egen plats i placerarnas portfölj är eftertraktat men krävande. För att nå dit fordras medvetenhet om kommunikationens betydelse, vilja att investera i en tydlig, särskiljande och konkurrenskraftig profil samt uthållighet. Våra erfarenheter av uppdrag med särskild tonvikt på Corporate Design och grafiska kännetecken, har vi fått i konkreta arbetssituationer med bolag i olika branscher och storlekar. Den gemensamma nämnaren har varit önskemålet att förtydliga det egna varumärket gentemot kund- och investerarmarknaden, både i Sverige och internationellt. Och det finns många medel för profilering, t ex ledningens sätt att kommunicera, budskapet i sig, val av distributionskanaler, formgivningen av företagsmärket, trycksakerna, webbplatsen, brevpappret, visitkorten, skyltarna, förpackningarna, inredningen mm.
|